МОДУЛЬ 1

«ОСНОВИ КОМП’ЮТЕРНОЇ ГРАМОТНОСТІ.

ОСНОВИ РОБОТИ В ІНТЕРНЕТІ ДЛЯ БІБЛІОТЕЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ»

Розділ 1. Основи комп’ютерної грамотності. Введення до інформаційних технологій.

Тема 1.1. Комп’ютер як інформаційна система.

Тема 1.2. Операційна система Windows XP. Організація комп’ютерної безпеки та захисту інформації.

Тема 1.3. Офісне програмне забезпечення. Текстовий процесор MS Word.

Розділ 2. Основи роботи в Інтернеті для бібліотечних працівників.

Тема 2.1. Світова мережа Інтернет: історія, загальні поняття.

Тема 2.2. Основи навігації в Інтернеті. Програми перегляду (браузери).

Тема 2.3. Сервісні програми Інтернету (WWW, E-Mail). Комунікаційні сервіси.

Тема 2.4. Методи пошуку в інформаційних ресурсах Інтернету. Інформаційно-пошукові системи Інтернету.

Тема 2.5. Web-дизайн, Веб 2.0 (блоги): загальні поняття.

МОДУЛЬ 2

«НОВА БІБЛІОТЕЧНА ПОСЛУГА:

ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІНТЕРНЕТУ В БІБЛІОТЕЦІ»

Тема 1. Роль Інтернету у глобалізації інформаційного простру та проблеми вільного доступу до інформації.

Тема 2. Інтернет-доступ як бібліотечна послуга.

Тема 3. Інтелектуальна власність та авторське право в Інтернеті: відповідальність бібліотеки і бібліотекаря.

Тема 4. Інформаційні ресурси Інтернет. Технології інформаційного пошуку.

Тема 5. Автоматизовані інформаційно-бібліотечні системи (АІБС) як інструмент створення електронних ресурсів.

Тема 6. Менеджмент електронних ресурсів у бібліотеці.

Тема 7. Веб-сайт бібліотеки: призначення, вимоги.

Тема 8. Методика навчання користувачів роботі з електронними ресурсами.

МОДУЛЬ 3

«ІННОВАЦІЙНІ ЗМІНИ В БІБЛІОТЕЦІ НА ОСНОВІ ПРОЕКТНОГО, КАДРОВОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ТА ІНІЦІАТИВНОЇ РОЛІ БІБЛІОТЕК»

Розділ 1. Інноваційна діяльність та маркетингова стратегія розвитку бібліотек.

Тема 1.1. Інноваційні механізми розвитку бібліотек, стратегічне планування в бібліотеках.

Тема 1.2. Маркетинг як частина управлінської діяльності. Функції маркетингу в бібліотечній сфері.

Тема 1.3. Класифікація інформаційних продуктів, послуг бібліотек з переорієнтацією на сервісність обслуговування.

Розділ 2. Ініціативна діяльність бібліотек та шляхи підвищення їх ролі у громадянському суспільстві.

Тема 2.1. Фандрейзинг як джерело додаткового фінансування бібліотек.

Тема 2.2. Програмний і проектний підходи до розвитку бібліотечної сфери.

Тема 2.3. Основи лідерства та командного підходу в кадровому менеджменті.

Тема 2.4. Адвокація як система захисту інтересів бібліотек, бібліотечних фахівців і користувачів.

Тема 2.5. Соціальне партнерство: концепція, сучасний стан, перспективи.

МОДУЛЬ 4

«ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА СВОБОДА ТА ДОСТУПНІСТЬ ІНФОРМАЦІЇ В ДЕМОКРАТИЧНОМУ СУСПІЛЬСТВІ. ЕТИКА БІБЛІОТЕЧНОГО ПРАЦІВНИКА»

Розділ 1. Інтелектуальна свобода та місія бібліотеки.

Тема 1.1. Концепція інтелектуальної свободи.

Тема 1.2. Доступність інформації та розширення функцій бібліотеки в умовах переходу до суспільства знань.

Тема 1.3. Інтелектуальна свобода та бібліотечно-інформаційна політика держави.

Тема 1.4. Бібліотека і цензура.

Тема 1.5. Вільний доступ і обмін інформацією як умова міжнародного бібліотечно-інформаційного співробітництва. Роль ЮНЕСКО, ІФЛА та інших міжнародних організацій.

Розділ 2. Професійна етика бібліотекаря.

Тема 2.1. Кодекс етики бібліотекаря - визначення соціальної відповідальності професії та морально-етичних норм бібліотечно-інформаційного обслуговування.

Тема 2.2. Конфіденційність у бібліотечно-інформаційному обслуговуванні.

Розділ 3. Роль бібліотечної громадськості в забезпеченні принципу інтелектуальної свободи в діяльності бібліотек.

Тема 3.1. Бібліотечні асоціації: нормотворчість, контроль, навчання.

Тема 3.2. Форми і методи адвокації інтелектуальної свободи бібліотечними асоціаціями.

МОДУЛЬ 5

«АДВОКАЦІЯ:

ПРЕДСТАВЛЕННЯ ІНТЕРЕСІВ БІБЛІОТЕК»

Розділ 1. Адвокація бібліотек: теоретико-методичні засади

Тема 1. Сутність та зміст поняття «адвокація».

Тема 2. Планування кампанії з адвокації.

Тема 3. Методика проведення кампанії з адвокації.

Розділ 2. Зовнішні комунікації бібліотек.

Тема 4. Сутність зовнішніх комунікацій бібліотеки та PR.

Тема 5. Зв’язки з органами влади як умова адвокаційної діяльності у бібліотечній сфері.

Тема 6. Захист інтересів бібліотек з використанням засобів масової інформації.

Розділ 3. Представлення інтересів бібліотек: практичні аспекти.

Тема 7. Досвід адвокаційної діяльності бібліотек світу.

Тема 8. Досвід адвокаційної діяльності бібліотек України.

Тема 9. Роль Української бібліотечної асоціації у відстоюванні та захисті інтересів бібліотек.

МОДУЛЬ 6

«ТЕХНОЛОГІЇ ВЕБ 2.0

ДЛЯ БІБЛІОТЕК ТА КОРИСТУВАЧІВ:

НОВІ МОЖЛИВОСТІ РОЗВИТКУ БІБЛІОТЕЧНОГО СЕРЕДОВИЩА»

Розділ 1. Веб 2.0: сутність, завдання.

Тема 1.1. Розвиток Інтернет та Веб-технологій. Сутність, основні принципи.

Тема 1.2. Веб 2.0 в бібліотеках як інструмент управління знаннями.

Розділ 2. Сервіси Веб 2.0 та їх роль для бібліотек.

Тема 2.1. Синдикація/вікі технології. Вікіпедія.

Тема 2.2. Соціальні геосервіси.

Тема 2.3. Фото-відео сервіси.

Тема 2.4. Блоги та соціальні мережі.

Тема 2.5. Відкриті електронні архіви (репозитарії) та відкриті електронні журнали: створення та використання.

Розділ 3. Використання Веб 2.0 у бібліотеках.

Тема 3.1. Веб 2.0 для процесів самоорганізації користувачів та професійної бібліотечної громади.

Тема 3.2. Менеджмент знань (вебінари, спільна робота з документами, рейтинги, краудсорсинг).

Тема 3.3. Реклама та PR бібліотеки засобами Веб2.0.

Тема 3.4. Формування професійних компетенцій бібліотекарів.

Додаткові тренінги:

«Публічні бібліотеки – мости до електронного урядування»

«Проведення на базі бібліотек курсів з працевлаштування»

«Орієнтація на клієнта»

«Грантовий менеджмент»

«Ефективні презентації. Публічні виступи»

«Основи роботи з електронною енциклопедією Вікіпедія.

Використання вікі в бібліотечній справі. Представлення Бібліотеки у Вікіпедії»

«Надання сучасних бібліотечних послуг вимушеним переселенцям»

Дистанційне навчання:

«Нова бібліотечна послуга: використання інформаційних технологій та Інтернету у бібліотеці»

«Інноваційні зміни в бібліотеці на основі проектного, кадрового менеджменту та ініціативної діяльності бібліотек»

«Орієнтація на клієнта»

«Адвокація»

«Ефективні зв’язки з засобами масової інформації для сучасних бібліотек»

«Основи моніторингу та оцінки діяльності публічних бібліотек»

«Бібліотеки – мости до е-урядування»

«Залучення фінансування з місцевих джерел (локальний фандрейзинг)»

http://e-osvita.lounb.org.ua/.

«Бібліотека і виборчий процес», цикл вебінарів

Кiлькiсть переглядiв: 6

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.